انتخاب مناسب دودکش موتورخانه

دودکش موتورخانه در واقع مجرایی است که دود های حاصل از سوختن و تامین گرمایش محیط را به فضای باز منتقل می کند. در سیستم های احتراق، دودکش ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده  و علاوه بر  انتقال دود و گاز و ذرات  به فضای آزاد، بر روی سیستم بویلر موتورخانه نیز تاثیر گذار هستند. نحوه ی فعالیت دودکش های موتورخانه بر اساس اختلاف فشار بین دو نقطه است. فشار بین دو قسمت دودکش باعث ایجاد یک جریان مداوم از پایین به بالا و به صورت عمودی می شود. بنابراین هر چه ارتفاع دودکش ها بیشتر باشد، این اختلاف فشار نیز بیشتر خواهد بود.

نکاتی در زمینه ی انتخاب و  نصب دودکش موتورخانه

بعضی از لوله های دودکش ارتفاع زیادی دارند، در این موارد ممکن است لوله در قسمتی سرد شود و دود تا بالاترین ارتفاع و نزدیک کلاهک نرسد. در این صورت طبق نظر کارشناسان، باید حرارت به شکل موضعی بالا برده شود تا به قسمت کلاهک دودکش موتورخانه برسد.

در مواردی که دودکش موتورخانه باریک هستند، ممکن است سرعت دود زیاد شود و یا در هنگام انتقال دود، لرزش و صدا ایجاد شود. همچنین در مواردی که دودکش بزرگ است، سرعت دود پایین می آید و اصطلاحا خفه می شود. در نتیجه حتما باید قطر و طول دودکش موتورخانه استاندارد باشد و بر اساس دیگ موتورخانه و طبق نظر کارشناس خبره  طراحی شود.

در هنگام نصب دودکش ها حتما به این نکته توجه شود که دودکش موتورخانه نباید در تماس مستقیم با شیشه های پنجره باشند، زیرا حرارت خروجی از دودکش ممکن است باعث شکستن شیشه های پنجره شده و خساراتی را به بار آورد.

برای انتخاب قطر مناسب برای دودکش ، حتما باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که قطر دودکش برابر یا بزرگتر از قطر دستگاه گاز سوز باشد تا مشکلاتی در انتقال دود و گاز های حاصل از احتراق به وجود نیاید. شما می توانید انواع سیستم شوتینگ زباله ، دودکش موتورخانه ، شوت نخاله و غیره را از نخستین کار سفارش دهید.

تماس با ما

آدرس : تهران خیابان دماوند بالاتر از سه راه تهرانپارس خیابان سازمان آب خیابان ۵ شیدایی کوچه توانگری شمالی پلاک ۱۱

کدپستی : ۱۶۵۸۹۵۷۳۸۱

ایمیل  :  nakhostin@yahoo.com

شماره تماس :02177964087 , 02177335083   

فکس : 02177148025

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 697
نمایش همه
علاقه مندی ها ()