فردی که از یک منطقه و یا ساختمان مراقبت می کند به عنوان فردی که نگهبانی می دهد شناخته می شود و به او نگهبان نیز می گویند. امروزه افرادی که در این شغل فعالیت می کنند دیرگی مانند گذشته نیستند که بدون هیچ آموز و تخصصی در این شغل مشغول به کار می شدند. در واقع باید بدانید آنها باید برای انجام دادن این شغل آموزش های لازم را ببینند تا بتوانند در این مسیر موفقیت بیشتری را به دست آوردند.

از آنجایی که امروزه امنیت بخشیدن به ساختمان ها و مناطق متنوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به خدمات نگهبانی هم توجه زیادی می نمایند. افرادی که در این شغل مشغول به فعالیت می شوند باید به خوبی بتوانند وظایف خود را انجام دهند و با وظایفشان هم آشنایی داشته باشند. اگر شما در این شغل مشغول به فعالیت هستید باید با برخی از اصول آن آشنایی داشته باشید که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

نکاتی در مورد شغل نگهبانی :

برخی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که در مورد شغل نگهبانی وجود دارد و باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. پوشیدن لباس فرم :

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن دقت نمایید این است که لباس فرم برای انجام دادن شغل نگهبانی خود داشته باشید. این لباس تجهیزات متنوعی دارد و شما بر اساس نوع شغلی که دارید باید هر یک از آنها را که نیاز است مورد استفاده قرار دهید. شلوار، پیراهن، اتیکت، کفش، درجه، کمربند نظامی و ... از جمله مهمترین این تجهیزات می باشد و شما باید آنها را بپوشید. رنگ بندی هر یک از آنها بر اساس نوع مکان و ساختمانی که شما از آنها مراقبت می نمایید متفاوت است و باید با آنها آشنایی داشته باشید. دقت داشته باشید در طول زمانی که شما سر پست خود هستید باید این لباس ها را بر تن داشته باشید.برای اطلاع از موسسه محافظتی و مراقبتی تخت جمشید البرز به سایت مرجعه کنید. 

  1. تعریف سرشیفت :

یکی از وظایف و مقاماتی که در شغل نگهبانی اهمیت زیادی دارد سرشیفت می باشد. فردی که این مسئولیت را بر عهده می گیرد باید هماهنگی های لازم برای امور و نیازمندی های نگهبانان را به طور دقیق انجام دهید. در واقع این فرد باید به خوبی در مورد نیازمندی های  نگهبانان اطلاعات لازم را داشته باشد تا بتواند آنها را برطرف کند. وظایفی که ا بر عهده می گیرد عبارت می باشد از :

- منطقه و محل استحفاظی هر یک از انواع پشت ها را باید به خوبی شناسایی کند. او باید به خوبی بتواند هر یک از نگهبانان را با وظایفی که بر عهده دارند آشنا سازد تا آنها به خوبی وظایف خود را انجام دهند.

- هر یک از پست ها را باید به موقع تعویض کند.

- به هر یک از پست ها باید سرکشی به موقع داشته باشد و نیازمندی های آنها را برطرف کند.

  1. مسئول انتظامات :

فردی که مسئولیت تمامی افراد را بر عهده دارد مسئول انتظامات می نامند. این فرد باید با وظایف متنوعی که در شغل نگهبانی وجود دارد آشنایی داشته باشد و این وظایف عبارت است از :

- به هر یک از امور جاری نگهبانی باید دقت بسیار زیادی داشته باشد.

- تنظیم کردن لوحه نگهبانی از دیگر وظایف او می باشد.

- به تمامی امور مربوط به نگهبانان رسیدگی شد و نیازهای آنها را هم مورد بررسی قرار دهد.

- گزارش کار روزانه خود را باید تنظیم نماید و هر یک از حوادثی که به صورت روزانه اتفاق افتاده است را یادداشت نماید.

- بر پست هر یک از سرشیفت ها  و دیگر نگهبانان باید دقت بسیار زیادی شود تا به درستی کار خود را انجام دهند.

کرج - خیابان بهشتی - بین سه راه رجائی شهر و دهقان ویلای اول - خیابان میثم11 - برج آرمان - طبقه 9 - واحد36

02634485791

کدپستی دفتر مرکزی : 3139973664

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 604
نمایش همه
علاقه مندی ها ()