فروغ فرخزاد یا همان فروغ الزمان فرخ زاد در تاریخ 8 دی سال 1313 در خیابانی از محلۀ امیریۀ تهران به دنیا آمد. فروغ فرخزاد جزء خانوادۀ نظامی محسوب می شد چون پدرش، محمد فرخزاد یک سرهنگ نظامی بود. او در خانواده ای فرهنگی به سر می برد که برادرش فریدون فرخ زاد و خواهرش، پوران فرخ زاد می باشد. از فعالیت های قابل توجهی که این بانوی ایرانی در طول عمر مفید خود انجام داده است، می توان به شاعری، نویسندگی و پژوهشگری آن اشاره نمود. فروغ که نام مستعار فروغ فرخزاد محسوب می شود به عنوان یکی از شاعران معاصر ایران به حساب می آید. این شاعره بزرگوار دارای 5 دفتر شعر می باشد که مشهورترین آنها را می توان به شعر معاصر فارسی اشاره نمود.

فروغ فرخزاد از جمله افرادی بود که با موضوعات اسیری، عصیان و دیوار، اقدام به سرودن شعر نیمایی نمود. پس از آشنایی با ابراهیم گلستان که نویسنده و فیلم ساز ایرانی بود، توانست تحولات شگفت انگیزی در اشعار ادبی خود بوجود آورد. سپس مجموعۀ ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد را سرود و منتشر نمود. بدین وسیله توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از شاعران بزرگ بانو در ایران ثبت نماید. آثار و اشعار فروغ فرخزاد به دلیل معنا و مفهوم گسترده ای که در بر داشت به زبان های متعددی چون انگلیسی، آلمانی، عربی، ترکی، فرانسوی، اسپانیایی، ژاپنی و چینی ترجمه شده است و از زیبایی سروده های این بانو بهره می گیرند.

اشعار فروغ فرخزاد با صدای شکیبا علی قنبری

شکیبا علی قنبری دارای تحصیلات کارشناسی رشتۀ زبان و ادبیات در شیراز می باشد. شکیبا علی قنبری از آنجایی که علاقه مند به اشعار و ادب پارسی می باشد، تلاش نموده تا از تجربیات خود در زمینۀ نشر آثار صوتی فروغ فرخزاد استفاده نماید. در نتیجه سروده های شاهره فروغ فرخزاد را با صدای خود ضبط نماید و بازار عرضه کند.

همانطور که می دانید به دلیل مشغله های کاری که عموم مردم با آن درگیر می باشند، خیلی از افراد وقت کافی برای مطالعه و کتاب خواندن ندارد. لذا کتاب های صوتی بهترین راهکار برای چنین افرادی است. در نتیجه می توانند اوقات فراغت خود را با گوش کردن به کتاب های صوتی سپری کنند. گوش کردن به سروده های فروغ فرخزاد با صدای شکیبا علی قنبری به عنوان یکی از آثار صوتی عصر حاضر محسوب می شود که علاقه مندان زیادی را به خود جذب نموده است. تنها صداست که می ماند با صدای شکیبا قنبری ضبط شده است و افرادی که علاقه مند به آثار فروغ فرخزاد هستند، می توانند از این فرصت برای گوش کردن به سروده های این شاعر معاصر بزرگ استفاده نمایند و لحظات خوشی را در طول روز برای خود به ارمغان آورند.

سروده های فروغ فرخزاد به نحوی است که در آسمان ادبیات ایران و جهان هرگز خاموش نمی شود. لذا افرادی که از توانایی های این بانوی ایرانی آگاه هستند، همواره یاد و خاطر این شخص را در ایران و جهان زنده نگه می دارند.

فروغ فرخزاد در 16 سالگی با پرویز شاپور که طنزپرداز ایرانی بود، ازدواج نمود و سپس در سال 1324 به جدایی انجامید. کامیار شاپور نیز حاصل زندگی زناشویی فروغ با شاپور بود. سپس در سال 1345 پس از گذشت 32 سال از زندگی این شاعر بزرگوار نامی در ایران، بر اثر تصادف رانندگی دیده از جهان بست.

این شاعر نامدار در طول زندگی خود، اشعار متعددی چون تولدی دیگر، عصیان، دیوارف اسیر و ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد را سرود. از این رو شکیبا علی قنبری متناسب با سلیقۀ شخصی خود و طرفداران این هنرمند، اقدام به انتشار فایل های صوتی آثار فروغ فرخ زاد با صدای شکیبا در دنیای اینترنت نموده است.

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 3867
نمایش همه
علاقه مندی ها ()